اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

مسوول ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی گاز ایران گفت: بیش از 76 درصد مرگ های خاموش کشور بر اثر عدم تعبیه مناسب دودکش و یا استفاده از دودکش های نامناسب اتفاق می افتند.

 'محمدرضا یوسفی پور' روز چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا با اشاره به افزایش حوادث ناشی از گاز گرفتگی درکشور گفت: عدم تهویه مناسب با سهم 13 درصدی، استفاده از وسایل پخت و پز برای گرم کردن محیط با سهم سه درصدی و نقص وسایل گرمایشی با سهم 1.5 درصدی دیگر عوامل بروز مرگ های خاموش در کشور هستند.

وی، عدم نصب اصولی دودکش، نشتی به علت عدم چفت شدن لوله های دودکش یا موضوع 'دودبند نبودن'، استفاده از دودکش های غیر استاندارد، عدم نصب کلاهک H برروی خروجی دودکش ها، فقدان و عدم نصب دودکش در وسایل گاز سوز، به کارگیری جنس نامناسب، عدم رعایت قطر متناسب لوله های دودکش، مسدود بودن مجاری دودکش، استفاده ازبخاری بدون دودکش در اتاق خواب و استفاده از دودکش مشترک برای چند وسیله گازسوز را از جمله مواردی دانست که موجب بروز حادثه در این زمینه می شوند.

وی اظهار کرد: آمارها نشان می دهد، در حالی که میزان افزایش خانوارهای بهره مند از گاز طبیعی در کشور در سال گذشته، هشت درصد بوده ولی حوادث ناشی از استفاده از وسایل گازسوز 26.8 درصد افزایش یافته که این امر بسیار نگران کننده است.

مسوول شرکت ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: در سال گذشته بر اثر وقوع یک هزار و 744 مورد حادثه ناشی از گازگرفتگی در کشور 390 نفر جان خود را از دست دادند که سهم خفگی بر اثر منوکسید کربن، 277 نفر بود و اشتعال و انفجار نیز سهمی 113 نفری در این مرگ ها داشت.

یوسفی پور گفت: تلفات ناشی از خفگی بر اثر منوکسید کربن در سال گذشته 50 درصد بیشتر از سال پیش از آن بود.

وی همچنین به اهمیت تهویه مناسب در منازل و محل کار اشاره کرد و افزود: 13 درصد مرگ و میرهای ناشی از استفاده از وسایل گازسوز در کشور براثر تهویه نامناسب است که نسبت به سال قبل از آن پنج درصد افزایش نشان می دهد.

وی اضافه کرد: تهویه در واحدهای مسکونی به ویژه در واحدهای کمتر از 60 متر مربع که از وسایل گاز سوزی نظیر بخاری گازی، پکیج و آبگرمکن استفاده می کنند بسیار جدی بوده و مردم باید در این زمینه دقت نظر بیشتری به خرج دهند.

مسوول ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی گاز ایران به منظور نظارت بر اجرای رزمایش نحوه مواجهه با افت فشار گاز به شهرستان مهاباد سفر کرده است.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است .

تاریخ خبر: 26/09/1393 

مطالب مرتبط :

4 عضو یک خانواده براثر گازگرفتگی در یاسوج جان باختند

گاز گرفتگی در پتروشیمی جم جان دو نفر را گرفت

 مسمومیت شش عضو خانواده ای در تهرانپارس

 


نظرات شما عزیزان:

atrisa
ساعت20:52---28 آذر 1393

یک بی توجهی و یک اتفاق غیر قابل جبران...

با وجود هشدار هرساله باز هم شاهد اینجور اتفاق ها هستیم
کاش بیشتر برای سلامتیمون اهمیت قائل بشیم



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 26 آذر 1393برچسب:گاز,گاز گرفتگی,دودکش, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.